Motor Solink SX-1 Black je bezkomutátorový, jednosmerný elektromotor.
Bezkomutátorové motory nemajú žiadne kefy (uhlíky), ktoré by sa opotrebovávali, a predstavujú obrovský technologický skok vpred. Majú výrazne vyššiu účinnosť a výkon a sú menej náchylné na mechanické opotrebenie ako ich kartáčované náprotivky.
Na spodnej strane motora sa nachádza prepínač "L-H", ktorý umožňuje meniť otáčky motora. V polohe "H" sú otáčky v deklarovaných hodnotách motora, v polohe "L" sú otáčky znížené o 20%.
Motor je určený pre upgrade zbrane na vyššiu kadenciu.
PARAMETRE
- Otáčky: 39 000 otáčok za minútu pri 11,1 V
- Osička: krátka.
- Max. účinnosť: 98%
- Max. krútiaci moment: 556 g.cm
- Max. prúd: 22,8 A
- Max. výkon: 199 W
- Kadencia M130, 18:1, 11,1V: 34 RPR
- Max. pružina: M190
ŠPECIFIKÁCIA
- Kvalitný CNC hliníkový plášť.
- Kompletná konštrukcia in-runnera (vonkajší plášť nerotuje) s maximálnym výkonom a krútiacim momentom.
- Kvalitné medené vinutie odolné voči vysokým teplotám.
- Kvalitné magnety.
- Kvalitný odnímateľný pastorok s D-výrezom pre jednoduchú výmenu.
- Pracovné napätie 7,2 - 11,4 V (2 až 3 článkové lítium polymér batérie).
ČO SÚ BEZKOMUTÁTOROVÉ (BEZKEFÁČOVÉ) MOTORY?
Princíp jednosmerného kefového motora objavil v roku 1873 Zénobe Gramme, je teda najstarším typom elektromotora. Jednosmerný kefový motor sa skladá zo statora a rotora (kotvy) a komutátora (rotačný prepínač) s kefami (resp. uhlíky).
Bezkefový motor je nástupcom kefového jednosmerného motora - rotor je tvorený permanentnými magnetmi (nie je potrebné na rotor privádzať elektrický prúd). Vinutie cievok statora je zapínané riadiacou elektronikou tak, aby bol neustále vyvolávaný krútiaci moment na rotore, tzn. jednosmerné napájanie je elektronickou riadiacou jednotkou ESC menené na striedavý prúd. Odpadá tak trenie, iskrenie, nadmerná produkcia tepla a redukuje sa opotrebovaniu uhlíkových kief a komutátora. Vo všetkých parametroch prekonáva starší kefový (uhlíkový) motor.
Niekedy sú bezkomutátorové motory označované ako striedavé, ale správne sa jedná jednosmerný motor, kde komutátor je nahradený elektronickými FET spínačmi. Na rozdiel od klasických striedavých synchrónnych motorov, kde komutáciu zaisťuje vonkajšia striedavá sieť (3 fáza), je komutácia vinutia (zmena smeru prúdu) vykonávaná elektronicky. Bezkomutátorové motory sú tiež označované ako BL (Brushless) alebo BLDC (Brushless DC).
VÝHODY BEZKOMUTÁTOROVÝCH MOTOROV
- Vyšší pomer krútiaceho momentu k hmotnosti.
- Vyšší krútiaci moment na jeden watt príkonu (vyššia účinnosť).
- Vyššia spoľahlivosť a nižšie nároky na údržbu.
- Nižší prevádzkový a mechanický hluk.
- Dlhšia životnosť (nedochádza k opotrebovaniu kief a komutátora).
- Eliminácia iskrenia z komutátora (ESD).
- Takmer úplná eliminácia elektromagnetického rušenia (EMI).
- Jednoduchá montáž bez nutnosti úprav alebo dodatočného zapojenia.
Solink Technology Co., Ltd.
Spoločnosť bola založená v roku 2007 a zameriava sa na návrh, vývoj a výrobu jednosmerných a bezkartáčových mikromotorov.
Solink sa špecializuje na výrobu výkonných airsoftových motorov (AEG). Je výrobcom OEM motorov pre spoločnosti VFC, SHS, G&G, ARES a ďalšie známe značky.