Motor Warhead BASE je navrhnutý ako vstupný model do sveta airsoftových striedavých motorov. Bezkomutátorové motory nemajú žiadne kefy (uhlíky), ktoré by sa opotrebovávali, a predstavujú obrovský technologický skok vpred. Majú výrazne vyššiu účinnosť a výkon a sú menej náchylné na mechanické opotrebenie ako ich kartáčované náprotivky.
Aby sa dosiahla nižšia cena (nie však na úkor kvality), má rad BASE niekoľko odlišností od radu BLACK:
- Hliníkové telo motora je liate
- Nižší výkon magnetu (napriek tomu špičkovej kvality)
- Strojové vinutie statora - menej presné ako ručné vinutie
- Otáčky motora sú o niečo nižšie
- Ostatné diely sú zhodné s radom BLACK
V kombinácii s magnetom nižšej špecifikácie a strojným vinutím sa tak dosiahne asi o 15-20 % (v závislosti od nastavenia) menší výkon ako u motora Warhead CNC BLACK. Napriek tomu je tento motor stále výkonnejší ako najvýkonnejší komutátorový (kefový) motor na trhu. Stále získate skvelú odozvu spúšte, lepšiu účinnosť ako akýkoľvek dostupný kefový motor a veľmi nízke prevádzkové teploty, len nie celkom na rovnakej úrovni ako ručne stavané verzie CNC BLACK.
VERZIA
- 27 000 otáčok za minútu pri 11,1 V, krátka osička
ŠPECIFIKÁCIA
- Kvalitný liaty hliníkový plášť.
- Kompletná konštrukcia in-runnera (vonkajší plášť nerotuje) s maximálnym výkonom a krútiacim momentom.
- Kvalitné medené vinutie odolné voči vysokým teplotám.
- Kvalitné magnety.
- Interná riadiaca jednotka ESC s ochranou motora a batérie pri nadmernom odbere prúdu a nízkom napätí.
- Kvalitný odnímateľný pastorok s D-výrezom pre jednoduchú výmenu.
- Pracovné napätie 7,2 - 11,4 V (2 až 3 článkové lítium polymér batérie).
ČO SÚ BEZKOMUTÁTOROVÉ (BEZKEFÁČOVÉ) MOTORY?
Princíp jednosmerného kefového motora objavil v roku 1873 Zénobe Gramme, je teda najstarším typom elektromotora. Jednosmerný kefový motor sa skladá zo statora a rotora (kotvy) a komutátora (rotačný prepínač) s kefami (resp. uhlíky).
Bezkefový motor je nástupcom kefového jednosmerného motora - rotor je tvorený permanentnými magnetmi (nie je potrebné na rotor privádzať elektrický prúd). Vinutie cievok statora je zapínané riadiacou elektronikou tak, aby bol neustále vyvolávaný krútiaci moment na rotore, tzn. jednosmerné napájanie je elektronickou riadiacou jednotkou ESC menené na striedavý prúd. Odpadá tak trenie, iskrenie, nadmerná produkcia tepla a redukuje sa opotrebovaniu uhlíkových kief a komutátora. Vo všetkých parametroch prekonáva starší kefový (uhlíkový) motor.
Niekedy sú bezkomutátorové motory označované ako striedavé, ale správne sa jedná jednosmerný motor, kde komutátor je nahradený elektronickými FET spínačmi. Na rozdiel od klasických striedavých synchrónnych motorov, kde komutáciu zaisťuje vonkajšia striedavá sieť (3 fáza), je komutácia vinutia (zmena smeru prúdu) vykonávaná elektronicky. Bezkomutátorové motory sú tiež označované ako BL (Brushless) alebo BLDC (Brushless DC).
VÝHODY BEZKOMUTÁTOROVÝCH MOTOROV
- Vyšší pomer krútiaceho momentu k hmotnosti.
- Vyšší krútiaci moment na jeden watt príkonu (vyššia účinnosť).
- Vyššia spoľahlivosť a nižšie nároky na údržbu.
- Nižší prevádzkový a mechanický hluk.
- Dlhšia životnosť (nedochádza k opotrebovaniu kief a komutátora).
- Eliminácia iskrenia z komutátora (ESD).
- Takmer úplná eliminácia elektromagnetického rušenia (EMI).
- Jednoduchá montáž bez nutnosti úprav alebo dodatočného zapojenia.
NASTAVENIE PROCESOROVKY S MOTOROM WARHEAD
- Ochrana batérie / detekcia nízkeho napätia nastaviť na: vypnuté
Motory Warhead sú štandardne vybavené ochranou proti nízkemu napätiu a nadmernému odberu prúdu. Vypnutie motora je nastavené pri 3,1 V na článok a je navrhnuté tak, aby fungovalo samostatne. - Detekcia cyklu nastaviť na: zapnuté
Rovnako ako pri kefovom (komutátorovom) motore by mala byť detekcia cyklu aktivovaná, ak je k dispozícii príslušná voľba. Tým sa dosiahne optimálny výkon motora a mosfetu pri stlačení spúšte. - Prednatiahnutie piestu nastaviť na: vypnuté
Na dosiahnutie najlepších výsledkov by malo byť prednatiahnutie piestu vypnuté, pretože môže narušiť brzdný cyklus motora a spôsobiť nežiaduce výsledky. V niektorých prípadoch je možné použiť nízku úroveň prednatiahnutia, ale pre najlepšiu neprerušovanú prevádzku odporúčame toto nastavenie vypnúť. - Aktívne brzdenie nastavte na hodnotu: PWM zvyšujúce sa v krokoch po 20 %
Elektronika ECS, ktorá je zabudovaná v zadnej časti motora, už pomáha motoru zastaviť a rozbehnúť sa. V kombinácii s vysokou úrovňou aktívneho brzdenia to môže viesť k nežiaducemu správaniu alebo zadrhávaniu. Najlepším spôsobom, ako pri použití Warhead motora použiť správnu mieru aktívneho brzdenia, je začať s týmto nastavením na vypnuté.
Warhead Industries
Warhead je súčasťou čínskej spoločnosti KO Venture Technologies. Výrobný závod sa nachádza v meste Wuxi v provincii Jiangsu, približne 200 km od Šanghaja. Spoločnosť Warhead Industries nie je iba výrobcom bezkomutátorových motorov v oblasti e-automotive. Čerpá z mnohých minulých aj súčasných projektov od trhu s elektrickými vozidlami až po technický priemysel výroby plastových a uhlíkových foriem.